fbpx GRODNO - 13-proc. wzrost przychodów rok do roku w pierwszym półroczu 2012/13 | Pompy ciepła i fotowoltaika w GRODNO S.A. Elektryka Automatyka Oświetlenie Klimatyzacja Kable

DOŁĄCZ DO NAS!

Współpraca z GRODNO SA

Grodno SA zaprasza do współpracy podmioty i osoby fizyczne, które chcą uruchamiać na terenie całej Polski nowe oddziały Grodna lub współpracować na określonych przez obie strony zasadach.

Prosimy prześlij swoje dane z krótkim listem motywacyjnym na adres wspolpraca@grodno.pl

GRODNO - 13-proc. wzrost przychodów rok do roku w pierwszym półroczu 2012/13

12.11.2012

95,2 mln zł przychodów wypracowało Grodno SA w I półroczu roku obrotowego 2013/2013. To o około 13 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jedna z największych sieci hurtowni elektrotechnicznych w Polsce – Grodno SA – osiągnęła 95,2 mln zł przychodów ze sprzedaży w I połowie roku finansowego 2012/2013. W zeszłym roku po dwóch kwartałach spółka wypracowała nieco ponad 84 mln zł obrotów. Oznacza to, że dynamika wzrostu wyniosła, licząc rok do roku, około 13 proc. Jednocześnie Grodno miało 2,85 mln zł zysku na poziomie EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) i 58 tys. zł na poziomie netto.

- Przychody ze sprzedaży w IIQ 2012/13 kształtowały się zgodnie z naszymi założeniami. W minionym kwartale osiągnęliśmy ponad 48 mln zł obrotów, czyli zaliczyliśmy wzrost względem tego samego okresu rok temu, kiedy było to nieco ponad 46 mln zł – mówi Andrzej Jurczak, Prezes Grodna. – Obecnie zmagamy się z narastającą presją na marże, która wynika z trudnej sytuacji na rynku, co odzwierciedlają osiągane w branży wyniki. Mimo zysków niższych od oczekiwanych, na tle rynku nasza rentowność EBITDA jest na ponadprzeciętnym poziomie. Wysoka jest również efektywność naszych kapitałów własnych, analizowana pod kątem zdolności do generowania gotówki – tłumaczy Andrzej Jurczak.

Według zarządu, mimo że w krótkim terminie presja na marże jest niekorzystna, to w dłuższym horyzoncie może skutkować szybszą konsolidacją branży. – Naszym zdaniem sytuacja na rynku promuje stabilne finansowo, duże firmy z nowoczesnym zapleczem logistycznym, które potrafią wykorzystać efekt skali. Mniejszym firmom dużo trudniej radzić sobie w tych trudnych czasach. My mamy doświadczenie w przeprowadzaniu akwizycji takich podmiotów i skutecznym ich wdrażania do naszej struktury, zarówno pod kątem organizacyjnym jak i finansowym – mówi Andrzej Jurczak.

Zarząd Grodna podkreśla, że spółka wciąż pracuje nad dywersyfikacją oferty, która pozwoli jej uniezależnienie od wahań koniunktury w poszczególnych segmentach. Warszawska firma rozwija obecnie dział automatyki i innych produktów skierowanych do odbiorców przemysłowych oraz dział projektowo inżynieryjny.

źródło: ITBC Communication

Aktualności

Sieć sprzedaży