fbpx GRODNO POZYSKAŁO 4,8 MLN ZŁ W SUBSKRYPCJI PRYWATNEJ I PRZYŚPIESZA REALIZACJĘ STRATEGII | Pompy ciepła i fotowoltaika w GRODNO S.A. Elektryka Automatyka Oświetlenie Klimatyzacja Kable

DOŁĄCZ DO NAS!

Współpraca z GRODNO SA

Grodno SA zaprasza do współpracy podmioty i osoby fizyczne, które chcą uruchamiać na terenie całej Polski nowe oddziały Grodna lub współpracować na określonych przez obie strony zasadach.

Prosimy prześlij swoje dane z krótkim listem motywacyjnym na adres wspolpraca@grodno.pl

GRODNO POZYSKAŁO 4,8 MLN ZŁ W SUBSKRYPCJI PRYWATNEJ I PRZYŚPIESZA REALIZACJĘ STRATEGII

08.05.2015

Grodno SA, jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych działających na rynku polskim, sprzedało  1,2 mln akcji w drodze subskrypcji prywatnej i pozyskało 4,8 mln zł na dalszy rozwój. Pozyskane środki finansowe zostaną przeznaczone na szybszy rozwój firmy, w tym rozbudowę oferty produktowej i powiększenie sieci sprzedaży. Zarząd optymistycznie ocenia rynek i podtrzymuje prognozy finansowe na lata 2014/2015 oraz 2015/2016.

W ofercie prywatnej Grodno sprzedało 1,2 mln akcji i pozyskało 4,8 mln zł, tj. 4 zł na akcję. Obecnie kapitalizacja spółki wynosi  57 mln zł. Spółka podtrzymuje plany dalszego rozwoju, a także przejścia na GPW w Warszawie.

Oferta prywatna Grodna spotkała się z dużym zainteresowaniem inwestorów. Inwestorzy zwrócili uwagę na fakt, że Grodno jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się spółek w branży wyznaczającą kierunki rozwoju dla konkurencji. Doceniono naszą konsekwencję w realizacji strategii i wyróżniającą się pozycję na rynku. Inwestorzy dostrzegli potencjał spółki i jej perspektywy rozwoju –  mówi Andrzej Jurczak, Prezes  Zarządu Grodno SA.

STRATEGIA ROZWOJU

Spółka Grodno ogłosiła w czerwcu zeszłego roku strategię, która obejmuje rozwój sieci dystrybucji, rozszerzenie asortymentu, rozwój nowych kanałów dystrybucji oraz optymalizację i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży.

Środki pozyskane w ofercie prywatnej pozwolą na realizację kilku kluczowych projektów w bieżącym roku, co wzmocni pozycję konkurencyjną Grodna na rynku. W planach na najbliższe miesiące jest dalszy rozwój oferty fotowoltaicznej, rozwój oferty w segmencie przemysłowym i HVAC –  mówi Andrzej Jurczak, Prezes  Grodna.

Od 2014 roku firma otworzyła 9 nowych oddziałów sprzedaży na terenie kraju. 7 placówek powstało organicznie, 1 oddział dołączył do sieci sprzedaży Grodna poprzez nabycie większości przedsiębiorstwa Elektromag w Brwinowie, 1 punkt sprzedaży został uruchomiony na zasadzie franczyzy. Przejęcie oddziału Elektromagu w Brwinowie wzmocniło Spółkę w perspektywicznym segmencie przemysłowym, który ma stanowić 15% sprzedaży do końca roku obrotowego 2015/2016. W ramach współpracy z franczyzobiorcami w roku obrotowym 2015/2016 planowane jest uruchomienie minimum 20 oddziałów. Obecnie sieć sprzedaży Grodna obejmuje 44 placówki własne i 1 oddział franczyzowy.

Ponadto Grodno systematycznie zwiększało sprzedaż nowych produktów, co pokazuje skuteczność Zarządu w realizacji strategii rozwoju. W ostatnich miesiącach Spółka odnotowała skokowy wzrost zamówień
w segmencie fotowoltaiki. W I kwartale 2015 roku portfel zleceń w tym sektorze stanowi aż 54% realizacji
z całego 2014 roku. Zgodnie z planem na koniec roku obrotowego 2015/2016 fotowoltaika będzie stanowiła 5% obrotów w portfelu Grodna.

Nasz portfel zamówień fotowoltaicznych w pierwszych trzech miesiącach 2015 roku wyniósł 2,6% sprzedaży ogółem w tym okresie, co stanowi skokowy wzrost udziału. Dla porównania w całym 2014 roku sprzedaż projektów fotowoltaicznych stanowiła 1,2% całkowitej sprzedaży Grodna – mówi Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu Grodno SA. Rynek rozwija się więc bardzo dynamicznie, a to dopiero początek fotowoltaicznej hossy – podkreśla Andrzej Jurczak.

Na początku br. Grodno uzyskało wyłączność na dystrybucję urządzeń klimatyzacyjnych marki YORK
w swojej branży. Rozszerzenie asortymentu o produkty z sektora wentylacji, klimatyzacji
i ogrzewania to kolejny krok w realizacji strategii rozwoju Spółki. Grodno jest jedyną firmą w branży elektrotechnicznej w Polsce mającą w swojej ofercie renomowane produkty marki YORK.

Uzyskanie wyłączności na dystrybucję urządzeń klimatyzacyjnych marki YORK w branży elektrotechnicznej zwiększa naszą przewagę konkurencyjną w zakresie oferty produktowej – podkreśla Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu Grodno S.A. Konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozszerzania asortymentu. Oczekujemy, że udział tego sektora w sprzedaży do końca roku obrotowego 2015/2016 wyniesie ok. 5% – dodaje prezes Jurczak.

PROGNOZY NA ŚCIEŻCE DO REALIZACJI

W ocenie Zarządu rynek elektrotechniczny rozwija się dynamicznie w bieżącym roku, przy kilkuprocentowym tempie wzrostu, co daje podstawy do optymizmu dla spółki.

Zgodnie z prognozą finansową Grodno zakłada w roku obrotowym 2014/2015 osiągnięcie 241 mln zł przychodów, tj. wzrost o 15,4% rdr. Z kolei EBITDA oraz zysk operacyjny mają wynieść odpowiednio 13 mln zł oraz 9,1 mln zł. Zysk netto ma wzrosnąć o 51,2% i ukształtować się na poziomie 6,2 mln zł.
W następnym roku obrotowym 2015/2016 Grodno zamierza osiągnąć 292 mln zł przychodów ze sprzedaży. EBITDA ma wynieść 17,5 mln zł, EBIT  – 13,5 mln zł, a zysk netto osiągnie poziom 9,7 mln zł.

31 marca br. zakończyliśmy rok obrotowy 2014/2015. Podtrzymujemy prognozy finansowe na lata 2014/2015 i 2015/2016 – mówi Andrzej Jurczak.

GRODNO SPÓŁKĄ DYWIDENDOWĄ

Spółka wypłaciła dywidendę dla akcjonariuszy za rok obrotowy 2013/2014 w kwocie 984 tys. zł, co daje
8 groszy na akcję. Polityka dywidendy Spółki przewiduje możliwość  rekomendacji Walnemu Zgromadzeniu przeznaczanie do 30% zysku netto na wypłatę dywidendy po każdym zakończonym roku obrotowym, jeżeli tylko będzie to możliwe przy uwzględnieniu możliwości finansowych, w tym poziomu generowanego zysku netto, prowadzonego programu inwestycyjnego oraz bieżących potrzeb kapitałowych.

KONTAKT DLA PRASY

Agnieszka Grothe

E-mail: agnieszka.grothe@reputacja.com.pl

Tel. +48 509 61 88 99

 

INFORMACJE O SPÓŁCE GRODNO SA

 

Grodno SA to jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych w Polsce, oferujący ponad 130 tys. towarów krajowych i międzynarodowych producentów oraz produkty pod marką własną Luno. Ofertę Grodna wyróżnia kompleksowy, stale poszerzany asortyment, m.in. obejmujący rozwiązania z sektora automatyki, fotowoltaiki, oświetlenia oraz klimatyzacji. Spółka świadczy doradztwo i usługi specjalistyczne – przeprowadza audyty energetyczne i oświetleniowe. Klientami Grodna są firmy zajmujące się instalacją elektryczną, przemysłowe (służby utrzymania ruchu, zakłady produkcyjne), dystrybucją (hurtownie, sklepy, składy budowlane), obiekty wielkopowierzchniowe (magazyny, sieci handlowe, biurowce, hotele) oraz klienci indywidualni. Sieć dystrybucyjna Grodna obejmuje 45 punktów sprzedaży zlokalizowane w kluczowych miastach na terenie kraju,
w tym w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu oraz Centrum Dystrybucji w Małopolu koło Warszawy. Spółka należy do grupy dystrybutorów elektrotechnicznych FEGIME Polska. W 2015 roku Grodno obchodzi 25-lecie działalności. Więcej informacji na www.grodno.pl.

Aktualności

Sieć sprzedaży