fbpx GRODNO WYŁĄCZNYM DYSTRYBUTOREM MARKI YORK W BRANŻY ELEKTROTECHNICZNEJ | Pompy ciepła i fotowoltaika w GRODNO S.A. Elektryka Automatyka Oświetlenie Klimatyzacja Kable

DOŁĄCZ DO NAS!

Współpraca z GRODNO SA

Grodno SA zaprasza do współpracy podmioty i osoby fizyczne, które chcą uruchamiać na terenie całej Polski nowe oddziały Grodna lub współpracować na określonych przez obie strony zasadach.

Prosimy prześlij swoje dane z krótkim listem motywacyjnym na adres wspolpraca@grodno.pl

GRODNO WYŁĄCZNYM DYSTRYBUTOREM MARKI YORK W BRANŻY ELEKTROTECHNICZNEJ

12.01.2015

Grodno SA, jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych działających na polskim rynku, uzyskało wyłączność na dystrybucję urządzeń klimatyzacyjnych marki YORK w swojej branży. Rozszerzenie asortymentu o produkty z sektora wentylacji, klimatyzacji
i ogrzewania to kolejny krok w realizacji strategii rozwoju spółki.

Dzięki nawiązaniu współpracy z producentem marki YORK firmą Johnson Controls, oferta produktowa spółki Grodno zostanie wzbogacona o nowoczesne systemy klimatyzacji, wentylacji i ogrzewania. Grodno jest jedyną firmą w branży elektrotechnicznej mającą w swojej ofercie renomowane produkty marki YORK.

Uzyskanie wyłączności na dystrybucję urządzeń klimatyzacyjnych marki YORK w branży elektrotechnicznej zwiększa naszą przewagę konkurencyjną w zakresie oferty produktowej – podkreśla Andrzej Jurczak, prezes zarządu Grodno S.A. Konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozszerzania asortymentu. Oczekujemy, że udział tego sektora w sprzedaży do końca roku obrotowego 2015/2016 wyniesie ok. 5 procent – dodaje prezes Jurczak.

Nowa oferta produktowa spółki Grodno jest skierowana zarówno do klientów indywidualnych, jak
i biznesowych. Urządzenia marki YORK znajdują zastosowanie w domach, mieszkaniach, biurach, budynkach komercyjnych oraz budynkach użyteczności publicznej.

Spółka Grodno ogłosiła w czerwcu zeszłego roku strategię, która obejmuje rozwój sieci dystrybucji, rozszerzenie asortymentu, rozwój nowych kanałów dystrybucji oraz optymalizację i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży. W ostatnich miesiącach firma otworzyła 7 nowych oddziałów sprzedaży na terenie kraju i systematycznie zwiększała sprzedaż nowych produktów, co pokazuje skuteczność Zarządu w realizacji strategii rozwoju.

Kontakt dla mediów:

Agnieszka Grothe

e-mail: agnieszka.grothe@reputacja.com.pl

Tel.: +48 22 887 07 28

Dodatkowe informacje o spółce Grodno SA:

Grodno SA to jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych w Polsce, oferujący ponad 130 tys. towarów krajowych i międzynarodowych producentów oraz produkty pod marką własną Luno. W ramach wartości dodanej dla klientów, Grodno świadczy specjalistyczne usługi doradztwa i audytów energetycznych i oświetleniowych oraz usługi z obszaru projektów fotowoltaicznych. Klientami spółki są firmy zajmujące się instalacją elektryczną, przemysł (służby utrzymania ruchu, firmy z branży przemysłowej), dystrybucją (hurtownie i sklepy), obiekty wielkopowierzchniowe (magazyny, sieci handlowe, biurowce, hotele), jak i klienci detaliczni. Sieć dystrybucyjna Grodna obejmuje 43 punkty sprzedaży zlokalizowane w kluczowych miastach na terenie kraju, w tym w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu oraz magazyn logistyczno-dystrybucyjny w Małopolu koło Warszawy. Spółka należy do grupy dystrybutorów elektrotechnicznych FEGIME Polska. Grodno rozwija się bardzo dynamicznie rozbudowując sieć sprzedaży i zakres oferowanych towarów i usług, co przekłada się na wzrost przychodów. Narastająco w okresie I-II kwartał br. przychody ze sprzedaży wyniosły 104,7 mln zł, tj. ponad 7% wzrost rdr. W omawianym okresie spółka osiągnęła 1,9 mln zł zysku, tj. 2% wzrostu rdr, marża EBIT wyniosła 1,8%. Zysk netto narastająco wyniósł 995 tys. zł. Celem strategicznym spółki Grodno jest osiągnięcie dominującej pozycji na polskim rynku dystrybucji materiałów elektrotechnicznych. W związku
z dynamicznym rozwojem spółka będzie realizowała program inwestycyjny o łącznej wartości ok. 14 mln zł
, obejmujący rozwój sieci dystrybucji, rozszerzenie asortymentu, rozwój nowych kanałów dystrybucji oraz optymalizację i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży. Większy potencjał sprzedażowy przełoży się na wzrost przychodów i poprawę zysków w kolejnych latach. Spółka planuje dalszy wzrost biznesu, co przełoży się na 292 mln zł przychodów w roku obrotowym 2015/2016, tj. 40% zwiększenie sprzedaży w stosunku do obecnej skali działalności. W ciągu dwóch lat spółka wypracuje skumulowany wynik netto na poziomie przekraczającym 15 mln zł.

 

Zastrzeżenie prawne

Niniejszy materiał ma charakter wyłącznie reklamowy lub promocyjny i nie stanowi podstawy do nabycia papierów wartościowych spółki Grodno SA („Spółka”) w ramach oferty publicznej lub rekomendacji mogącej być podstawą do podejmowania decyzji inwestycyjnych. Jedynym prawnie wiążącym dokumentem zawierającym informacje o Spółce i ofercie publicznej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej akcji spółki GRODNO SA („Spółka”) oraz o ubieganiu się przez Spółkę o dopuszczenie i wprowadzenie papierów wartościowych Spółki do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych
w Warszawie SA
jest prospekt emisyjny wraz z ewentualnymi aneksami do prospektu emisyjnego i komunikatami aktualizującymi zatwierdzony przez Komisję Nadzoru Finansowego w dniu 12.06.2014 roku. Prospekt Emisyjny został opublikowany i jest dostępny, w wersji elektronicznej na stronie internetowej Spółki: www.grodno.pl oraz Oferującego (Dom Maklerski BOŚ SA): www.bossa.pl. Niniejszy materiał nie jest przeznaczony do rozpowszechniania, bezpośrednio albo pośrednio, na terytorium albo do Stanów Zjednoczonych Ameryki albo w innych państwach, w których publiczne rozpowszechnianie informacji zawartych w niniejszym materiale może podlegać ograniczeniom lub być zakazane przez prawo. Inwestorzy powinni uważnie zapoznać się z treścią całego Prospektu Emisyjnego Grodno SA, a w szczególności z ryzykami związanymi z inwestowaniem w akcje, opisanymi w punkcie zatytułowanym „Czynniki ryzyka” oraz warunkami Oferty. Wszelkie decyzje inwestycyjne dotyczące tych papierów wartościowych powinny być podejmowane po analizie treści całego Prospektu Emisyjnego.

 

Aktualności

Sieć sprzedaży