WYNIKI W GÓRĘ ZGODNIE Z ZAŁOŻENIAMI,
PERSPEKTYWA DALSZYCH WZROSTÓW W II PÓŁROCZU
|
II kw. 2014/2015 |
II kw. 2013/2014 |
zmiana % |
I-II kw. 2014/2015 |
I-II kw. 2013/2014 |
zmiana % |
Przychody ze sprzedaży |
57,31 |
52,65 |
8,8% |
104,73 |
97,54 |
7,4% |
EBIT |
1,4 |
1,42 |
-1,1% |
1,88 |
1,84 |
1,9% |
Marża EBIT |
2,44% |
2,7% |
|
1,8% |
1,9% |
|
Zysk netto |
0,86 |
0,85 |
0,9% |
1 |
0,91 |
9,5% |
– I półrocze br. zakończyliśmy, zgodnie z założeniami, wzrostem sprzedaży i zysków: nasze przychody wzrosły o ponad 7%, a zysk netto o blisko 10%, co jest pochodną sukcesów w realizacji strategii rozwoju.
W omawianym okresie zanotowaliśmy dalszy dynamiczny rozwój sprzedaży w perspektywicznych segmentach rynku, takich jak przemysł i fotowoltaika. Zgodnie z założeniami rozwija się marka Luno.
W kolejnych kwartałach poszerzymy zakres produktów oferowanych pod marką własną – podkreślił Andrzej Jurczak, prezes Grodna.
REALIZACJA STRATEGII WSPIERA SPRZEDAŻ
W II kwartale 2014/2015 roku spółka zanotowała 8,8% wzrost przychodów do poziomu 57,3 mln zł. Narastająco w okresie I-II kwartał br. przychody ze sprzedaży wyniosły 104,7 mln zł, tj. ponad 7% wzrost rdr. W omawianym okresie Grodno kontynuowało sprzedaż produktów klasy Premium poprzez poszerzenie grupy odbiorców w segmencie przemysłu oraz dystrybucję produktów marki własnej Luno. Marka Luno rozwija się zgodnie z planem. W I-II kwartale br. sprzedaż produktów Luno wzrosła o 300% rdr i stanowiła 2% udział w sprzedaży całkowitej. Spółka wprowadziła kilkanaście nowych produktów i zamierza dalej poszerzać ofertę.
Od początku roku zrealizowano kilka projektów instalacji fotowoltaicznych, w tym domy jednorodzinne, szkoły, zakład produkcyjny. Obecnie udział fotowoltaiki w sprzedaży ogółem wynosi blisko 1,5%. Do końca roku 2015/2016 segment ten powinien odpowiadać za ok. 5% przychodów ze sprzedaży ogółem.
W segmencie przemysłu Grodno kontynuowało pozyskiwanie nowych klientów do obsługi oraz rozwijanie współpracy z klientami już pozyskanymi. Wrzesień był najlepszym miesiącem w przemyśle w tym roku obrachunkowym: zanotowano 21,5% wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym. Narastająco spółka zanotowała 6% wzrost sprzedaży segmentu rdr.
ZYSKI ZGODNIE Z OCZEKIWANIAMI
Zysk z działalności operacyjnej w II kwartale 2014/2015 wyniósł 1,4 mln zł, przy marży EBIT na poziomie 2,4%. Narastająco spółka osiągnęła 1,9 mln zł zysku, tj. 2% wzrostu rdr, marża EBIT wyniosła 1,8%. Zysk netto w II kwartale br. wyniósł 856 tys. zł, zaś narastająco wyniósł 995 tys. zł.
W I półroczu br. koszty operacyjne wzrosły o 8% rdr do poziomu 103 mln zł, co jest pochodną realizacji strategii rozbudowy sieci sprzedaży o 5 nowych oddziałów na terenie Polski. Nowe podmioty w grupie szybko wchodzą na ścieżkę rentowności, jednak zgodnie z założeniami każdy nowy oddział ma 12 miesięcy na zbudowanie swojej pozycji na rynku i wykazanie zysków. W kolejnych kwartałach nowe oddziały powinny pokazać dodatni wynik z wyraźną kontrybucją na poziomie przychodów, co będzie miało pozytywny wpływ na wynik operacyjny spółki.
PERSPEKTYWY DALSZEGO WZROSTU SPRZEDAŻY I POPRAWA ZYSKÓW NA 2014/2015 ROK
Zgodnie z prognozą finansową spółka zakłada w roku obrotowym 2014/2015 przychody na poziomie 241,06 mln zł, co oznacza wzrost o 15,4% rdr. Natomiast zysk operacyjny wyniesie 9,1 mln zł. Zysk netto zwiększy się do poziomu 6,2 mln zł.
– II półrocze roku obrotowego, w tym szczególnie III kwartał powinny przynieść sezonową poprawę wyników. Przy założeniu dalszego rozwoju sprzedaży w dotychczasowych i nowych oddziałach, jak również realizacji kilku znaczących zleceń w projektach przemysłowych, cele finansowe z prognozy wyników pozostają do realizacji – podsumował Andrzej Jurczak, prezes Grodna.
DALSZY ROZWÓJ SPÓŁKI NA GPW
Zarząd podtrzymuje plany strategiczne związane z dalszym rozwojem spółki przy wykorzystaniu finansowania z oferty publicznej, w optymalnym czasie, uwzględniając interes obecnych akcjonariuszy.
KONTAKT DLA PRASY
Magdalena Drożdż
e-mail: magda.drozdz@reputacja.com.pl
Tel. +48 509 61 88 99
INFORMACJE O SPÓŁCE GRODNO SA
Grodno SA to jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych w Polsce, oferujący ponad 130 tys. towarów krajowych i międzynarodowych producentów oraz produkty pod marką własną Luno. W ramach wartości dodanej dla klientów, spółka świadczy specjalistyczne usługi doradztwa i audytów energetycznych i oświetleniowych oraz usługi z obszaru projektów fotowoltaicznych. Klientami spółki są firmy zajmujące się instalacją elektryczną, przemysł (służby utrzymania ruchu, firmy z branży przemysłowej), dystrybucją (hurtownie i sklepy), obiekty wielkopowierzchniowe (magazyny, sieci handlowe, biurowce, hotele), jak i klienci detaliczni. Sieć dystrybucyjną Grodna obejmuje 43 punkty sprzedaży zlokalizowanych w kluczowych miastach na terenie kraju, w tym w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu oraz magazyn logistyczno-dystrybucyjny
w Małopolu koło Warszawy.