fbpx REKORDOWE WYNIKI FINANSOWE GRODNO S.A. W I-III KW. 2015/2016 R. | Pompy ciepła i fotowoltaika w GRODNO S.A. Elektryka Automatyka Oświetlenie Klimatyzacja Kable

DOŁĄCZ DO NAS!

Współpraca z GRODNO SA

Grodno SA zaprasza do współpracy podmioty i osoby fizyczne, które chcą uruchamiać na terenie całej Polski nowe oddziały Grodna lub współpracować na określonych przez obie strony zasadach.

Prosimy prześlij swoje dane z krótkim listem motywacyjnym na adres wspolpraca@grodno.pl

REKORDOWE WYNIKI FINANSOWE GRODNO S.A. W I-III KW. 2015/2016 R.

17.02.2016

WYNIKI FINANSOWE GRODNO SA ZA I-III KWARTAŁ ROKU OBROTOWEGO 2015/2016 REKORDOWE WYNIKI FINANSOWE W I-III KW. 2015/2016 R., PROGNOZY FINANSOWE W REALIZACJI, CEL W PIERWSZEJ TRÓJCE NAJWIĘKSZYCH FIRM W BRANŻY

– W I-III kw. 2015-2016 roku zrealizowaliśmy wszystkie cele strategiczne zgodnie z planem: zadebiutowaliśmy na GPW w Warszawie, rozbudowaliśmy sieć sprzedaży o nowe punkty. Kolejny kwartał z rzędu utrzymujemy dwucyfrowe tempo wzrostu sprzedaży i poprawy zysków – podsumowuje Andrzej Jurczak, Prezes Grodna.

DWUCYFROWY WZROST SPRZEDAŻY

Przychody ze sprzedaży rosną z kwartału na kwartał. W III kw. br. obrotowego 2015/2016 Grodno odnotowało sprzedaż na poziomie 97,8 mln zł, co oznacza wzrost o 33% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Narastająco w I-III kw. br. obrotowego spółka odnotowała 245,4 mln zł przychodów wobec 178,3 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 37,7% rdr. To efekt rozbudowy sieci sprzedaży oraz dywersyfikacji oferty produktowej w perspektywicznych segmentach rynku.

SKOKOWY WZROST ZYSKÓW

W III kw. br. obrotowego spółka osiągnęła 7,5 mln zł zysku operacyjnego, tj. 36,4% wzrostu rdr. Marża EBIT w tym okresie wyniosła 7,7%. Narastająco w I-III kw. br. obrotowego spółka wygenerowała 10,1 mln zł EBIT, co oznacza wzrost o 63,5% rdr. Marża w tym okresie wyniosła 4,1% wobec 3,5% w analogicznym okresie ubiegłego roku obrotowego. EBITDA w III kw. br. obrotowego wzrosła do 8,5 mln zł, zaś narastająco osiągnęła poziom 12,9 mln zł, tj. 39,9% wzrostu rdr. Zysk netto w III kw. br. obrotowego wzrósł o 75,7% rdr do poziomu 5,8 mln zł. Narastająco zysk netto w I-III kw. br. obrotowego 2015/2016 wyniósł 7,5 mln zł, co oznacza wzrost o 74,6% w stosunku do I-III kw. roku obrotowego 2014/2015.

ROZWÓJ SIECI SPRZEDAŻY I ASORTYMENTU, UMACNIANIE POZYCJI W PERSPEKTYWICZNYCH SEGMENTACH RYNKU, POSZUKIWANIA NOWYCH ATRAKCYJNYCH OBSZARÓW DZIAŁALNOŚCI W BRANŻY  

Spółka stale inwestuje w rozwój sieci i asortymentu. Celem spółki jest osiągnięcie pozycji w pierwszej trójce największych firm w branży. Na koniec I-III kw. br. obrotowego firma dysponowała 50 punktami sprzedaży, z czego 49 stanowiły punkty własne zaś jeden to punkt franczyzowy. Ponadto spółka zmodernizowała i rozbudowała oddział w Częstochowie oraz przygotowuje się do rozbudowy o 100% hali magazynowej w Małopolu, gdzie przeprowadzono już pierwsze prace inwestycyjne. Inwestycja o wartości 5,1 mln zł będzie zrealizowana do sierpnia 2016 roku. Na koniec I-III kw. br. obrotowego, Grodno dysponowało asortymentem 31 tys. artykułów. Do końca 2016 roku asortyment wzrośnie do 35 tys. pozycji.

– Rozwój asortymentu w ramach istniejących segmentów oraz poszukiwania nowych atrakcyjnych obszarów działalności to jeden z filarów naszej strategii, która pozwoliła nam rosnąć szybciej niż rynek w ostatnich kilku latach. Z powodzeniem rozwinęliśmy segment fotowoltaiki, który stanowi jeden z kluczowych źródeł przychodów, zgodnie z założeniami rośnie sprzedaż w segmencie HVAC, dynamicznie rozwijamy się w segmencie oświetleniowym. Widzimy kolejne perspektywiczne obszary do zagospodarowania w branży. Jestem przekonany, że utrzymamy co najmniej dotychczasowe tempo wzrostu i już wkrótce pokażemy inwestorom nowe perspektywy – mówi Andrzej Jurczak, Prezes Grodna.   

W omawianym okresie spółka zanotowała 35% wzrost sprzedaży w segmencie dla przemysłu. Szybciej niż planowano rośnie segment fotowoltaiki. Dynamicznie rozwija się również segment oświetleniowy, który zanotował w br. obrotowym 39% wzrost sprzedaży. Marka własna Luno wzrosła w III kw. br. obrotowego o 87% rdr.

PROGNOZA FINANSOWA W REALIZACJI

– Wyniki finansowe za I-III kw. br. obrotowego są zgodne z naszymi założeniami. Podtrzymujemy prognozę finansową na 2015-2016 rok i zakładamy dalsze umacnianie pozycji Grodna na rynku. Celem jest zdobycie pozycji w pierwszej trójce największych firm w branży – mówi Prezes Grodna.

Obecnie spółka znajduje się w pierwszej dziesiątce największych dystrybutorów elektrotechnicznych na rynku z siecią 50 oddziałów w kluczowych miastach Polski. W IV kw. w planach jest uruchomienie trzech punktów własnych oraz trzech punktów franczyzowych.

Zarząd optymistycznie ocenia koniunkturę w branży i podtrzymuje prognozy finansowe na rok obrotowy 2015/2016. Wypracowany w ostatnim roku potencjał biznesowy ma przełożyć się na 22,7% wzrost przychodów do poziomu 292 mln zł na koniec roku obrotowego 2015/2016. Zarząd prognozuje także 36,3% wzrost EBITDA do poziomu 17,5 mln zł. Zysk operacyjny na koniec 2015/2016 roku ma wzrosnąć do poziomu 13,5 mln zł, tj. o 52,4% rdr, a zysk netto ma wynieść 9,7 mln zł.

Kontakt:

Katarzyna Nielipińska

E-mail: grodno@reputacja.com.pl

Tel. +48 22 887 07 28

 

INFORMACJE O SPÓŁCE GRODNO SA

Grodno SA to jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych w Polsce, oferujący ponad 120 tys. towarów krajowych i międzynarodowych producentów oraz produkty pod marką własną Luno. Ofertę Grodna wyróżnia kompleksowy, stale poszerzany asortyment, m.in. obejmujący rozwiązania z sektora automatyki, fotowoltaiki, oświetlenia oraz klimatyzacji. Spółka świadczy doradztwo i usługi specjalistyczne – przeprowadza audyty energetyczne i oświetleniowe. Klientami Grodna są firmy zajmujące się instalacją elektryczną, przemysłowe (służby utrzymania ruchu, zakłady produkcyjne), dystrybucją (hurtownie, sklepy, składy budowlane), obiekty wielkopowierzchniowe (magazyny, sieci handlowe, biurowce, hotele) oraz klienci indywidualni. Sieć dystrybucyjna Grodna obejmuje 50 punktów sprzedaży (49 oddziały własne i 1 franczyzowy) zlokalizowanych w kluczowych miastach na terenie kraju, w tym w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu oraz Centrum Dystrybucji w Małopolu koło Warszawy. Spółka należy do grupy dystrybutorów elektrotechnicznych FEGIME Polska. W 2015 roku Grodno obchodziło 25-lecie działalności.

 

Aktualności

Sieć sprzedaży