fbpx WYNIKI FINANSOWE GRODNO SA ZA IV KWARTAŁ ROKU OBROTOWEGO 2014/2015 | Pompy ciepła i fotowoltaika w GRODNO S.A. Elektryka Automatyka Oświetlenie Klimatyzacja Kable

DOŁĄCZ DO NAS!

Współpraca z GRODNO SA

Grodno SA zaprasza do współpracy podmioty i osoby fizyczne, które chcą uruchamiać na terenie całej Polski nowe oddziały Grodna lub współpracować na określonych przez obie strony zasadach.

Prosimy prześlij swoje dane z krótkim listem motywacyjnym na adres wspolpraca@grodno.pl

WYNIKI FINANSOWE GRODNO SA ZA IV KWARTAŁ ROKU OBROTOWEGO 2014/2015

14.05.2015

REKORDOWA SPRZEDAŻ I ZYSKI PO CZETERCH KWARTAŁACH ROKU 2014/2015

PLANY PRZEJŚCIA NA GPW W WARSZAWIE

 KOLEJNE 23% WZROSTU SPRZEDAŻY i 9,7 MLN ZŁ ZYSKU W REALIZACJI DO MARCA 2016 ROKU

 

Sprzedaż Grodna rośnie nieprzerwanie od 25 lat. W 2014/2015 pobiliśmy kolejny rekord i osiągnęliśmy najwyższe w historii spółki przychody w wysokości 238 mln zł oraz 6,1 mln zł zysku netto, co daje odpowiednio 14% i 49% wzrostu rdr. Osiągnięte wyniki potwierdzają silną pozycję na rynku i plasują nas w czołówce najbardziej perspektywicznych spółek z branży – mówi Andrzej Jurczak, prezes Grodna.

 

REKORDOWE WYNIKI ZGODNIE Z PROGNOZĄ, NIEMAL 50% WZROST ZYSKU, RENTOWNOŚĆ W GÓRĘ

 

W IV kwartale roku obrotowego 2014/2015 Grodno wypracowało przychody ze sprzedaży na poziomie 59,7 mln zł, tj. 22,5% wzrostu rdr. W całym roku obrotowym 2014/2015 spółka osiągnęła rekordową sprzedaż, tj. 13,9% wzrostu rdr do poziomu 237,99 mln zł. Wzrost przychodów w omawianym okresie jest pochodną realizacji strategii rozwoju sieci sprzedaży i oferty towarów, w tym wzrostów w segmencie fotowoltaiki, oświetlenia, kabli i niskich prądów, marki własnej LUNO, a także rozwiązań dla przemysłu i sprzedaży do dystrybucji. Osiągnięte wyniki finansowe są zbliżone do prognozy, która zakładała 241 mln zł sprzedaży.

 

Od 2014 roku spółka powiększyła się o 9 nowych oddziałów sprzedaży na terenie kraju. 7 placówek powstało poprzez rozwój organiczny, 1 punkt w ramach rozwoju franczyzy, 1 oddział dołączył do sieci sprzedaży Grodna poprzez nabycie części przedsiębiorstwa Elektromag w Brwinowie. Na początku 2015 roku Grodno uzyskało wyłączność na dystrybucję urządzeń klimatyzacyjnych marki YORK w Polsce. Rozszerzenie asortymentu o produkty z sektora wentylacji, klimatyzacji i ogrzewania to kolejny krok w realizacji strategii rozwoju. Spółka powiększyła również ofertę usług w segmencie fotowoltaiki i jest jedną z niewielu firm zdolnych do realizacji projektów fotowoltaicznych na terenie kraju w kompleksowym zakresie, tj. od zaprojektowania instalacji, przez dostawę, montaż, uruchomienie, po przekazanie do zakładu energetycznego. W IV kw. spółka zanotowała blisko 10-krotny wzrost sprzedaży w tym segmencie. 

Działania w obszarze rozwoju i optymalizacji procesów sprzedażowych przełożyły się na poprawę wyniku operacyjnego, który w IV kwartale wyniósł 2,7 mln zł, tj. 101,1% wzrostu, zaś narastająco w roku obrotowym 2014/2015 wzrósł do poziomu 8,9 mln zł wobec 6,3 mln zł w 2013/2014, tj. 40% wzrostu rdr. Marża EBIT na koniec roku wyniosła 3,7% wobec 2,7% w analogicznym okresie 2013/2014 r. Wynik netto w IV kwartale roku obrotowego 2014/2015 wyniósł 1,8 mln zł. Narastająco za okres 2014/2015 zysk wzrósł o 48,1% rdr do poziomu 6,1 mln zł, co daje 98% realizację prognozy wobec zakładanego 6,2 mln zł zysku. Na koniec okresu Grodno miało 3,38 mln zł w pozycji środki pieniężne i inne aktywa.

W PLANACH RYNEK REGULOWANY GPW W WARSZAWIE

W 2015 roku spółka planuje przenieść notowania na rynek regulowany Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Kapitalizacja spółki na dzień 13 maja br. wyniosła 60,27 mln zł. W kwietniu br. Grodno sprzedało 1,2 mln akcji w drodze subskrypcji prywatnej i pozyskało 4,8 mln zł, tj. 4 zł za akcję. Pozyskane środki finansowe zostaną przeznaczone na szybszy rozwój firmy, w tym rozbudowę oferty produktowej i powiększenie sieci sprzedaży.

KOLEJNE 23% WZROSTU SPRZEDAŻY I 9,7 MLN ZŁ ZYSKU W REALIZACJI DO MARCA 2016 ROKU

 

Dzięki konsekwencji w realizacji strategii i innowacyjnemu podejściu do biznesu spółka wytycza kierunki rozwoju dla innych podmiotów w branży i umacnia swoją pozycję na rynku. Celem na najbliższe lata jest osiągnięcie dominującej pozycji na polskim rynku dystrybucji artykułów elektrotechnicznych oraz oświetleniowych. W ramach realizacji strategii rozwoju, Zarząd planuje dalszy wzrost liczby oddziałów sprzedaży w kraju oraz poszerzanie asortymentu towarów w segmentach o potencjale wzrostu oraz wysokich marżach. Obecnie spółka oferuje ponad 120 tys. produktów, w tym ponad 270 produktów pod marką własną LUNO.

 

Przed nami kolejne cele biznesowe. W planach na ten rok jest przejście na rynek regulowany GPW w Warszawie. Dobra koniunktura w branży w połączeniu z rozwojem sieci dystrybucji i oferty produktowej powinny przynieść kolejne 23% wzrostu sprzedaży oraz 9,7 mln zł zysku do marca 2016 roku. To realny plan pokazujący potencjał rozwoju Grodna na rynku dystrybucji w Polsce – podkreśla Prezes Jurczak.

 

Zarząd optymistycznie ocenia rynek i podtrzymuje prognozy finansowe na rok obrotowy 2015/2016. Wypracowany w ostatnim roku potencjał biznesowy przełoży się na 22,7% wzrost przychodów do poziomu 292 mln zł na koniec roku obrotowego 2015/2016. Zarząd prognozuje także 36% wzrost EBITDA do poziomu 17,5 mln zł. Zysk operacyjny na koniec 2015/2016 wzrośnie do poziomu 13,5 mln zł, tj. o 52,4% rdr, a zysk netto wyniesie 9,7 mln zł. Na koniec roku obrotowego 2015/2016 rentowność operacyjna spółki wyniesie 4,6%, a rentowność netto wzrośnie do 3,32%.

 

KONTAKT DLA PRASY

Agnieszka Grothe

e-mail: agnieszka.grothe@reputacja.com.pl

Tel. +48 509 61 88 99

 

INFORMACJE O SPÓŁCE GRODNO SA

Grodno SA to jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych w Polsce, oferujący ponad 120 tys. towarów krajowych i międzynarodowych producentów oraz produkty pod marką własną Luno. Ofertę Grodna wyróżnia kompleksowy, stale poszerzany asortyment, m.in. obejmujący rozwiązania z sektora automatyki, fotowoltaiki, oświetlenia oraz klimatyzacji. Spółka świadczy doradztwo i usługi specjalistyczne – przeprowadza audyty energetyczne i oświetleniowe. Klientami Grodna są firmy zajmujące się instalacją elektryczną, przemysłowe (służby utrzymania ruchu, zakłady produkcyjne), dystrybucją (hurtownie, sklepy, składy budowlane), obiekty wielkopowierzchniowe (magazyny, sieci handlowe, biurowce, hotele) oraz klienci indywidualni. Sieć dystrybucyjna Grodna obejmuje 45 punktów sprzedaży (44 oddziały własne i 1 franczyzowy) zlokalizowanych w kluczowych miastach na terenie kraju, w tym w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu oraz Centrum Dystrybucji w Małopolu koło Warszawy. Spółka należy do grupy dystrybutorów elektrotechnicznych FEGIME Polska. W 2015 roku Grodno obchodzi 25-lecie działalności.

Aktualności

Sieć sprzedaży