Pompy ciepła Hitachi i Auratsu standardowo objęte są 3 letnią gwarancją. Gwarancja na pompy Auratsu może być rozszerzona o dodatkowe 2 lata (3+2 lata). Warunki gwarancji obu producentów są jednak inne. Poniżej wyjaśnienie obu przypadków:
W przypadku pomp ciepła AURATSU za obsługę gwarancyjną odpowiedzialny jest producent Tzn., w przypadku problemów z użytkowaniem pompy należy zgłosić reklamacje u producenta, który wyznaczy serwisanta i dokona naprawy na własny koszt. Monter, który dokonał instalacji w żaden sposób nie jest angażowany w proces naprawy urządzenia. Warunki gwarancji AURATSU, znajdują się w karcie gwarancyjnej: Karta gwarancyjna AURATSU
Blokowy przebieg naprawy gwarancyjnej AURATSU:
W przypadku pomp ciepła Hitachi za obsługę gwarancyjną odpowiedzialny jest monter instalacji. Tzn. w przypadku problemów z pompą, użytkownik zgłasza reklamację do montera, który wykonał instalację. Monter dokonuje naprawy na własny koszt. Producent zapewnia bezpłatną dostawę części zamiennych w okresie gwarancji. Przypadek drugi umożliwia instalatorowi utrzymanie kontaktów z klientem co pozwala na realizacje obowiązkowych i dodatkowo płatnych przeglądów rocznych oraz płatnych napraw poza zakresem gwarancji. W przypadku gdy naprawa nie może być zrealizowana przez montera, naprawę można zlecić dla Autoryzowanego Serwisanta, który w imieniu instalatora dokona naprawy. Serwis za naprawę przez Autoryzowanego Serwisanta jest płatny. Warunki gwarancji Hitachi, znajdują się w karcie gwarancyjnej: karta_gwarancyjna_hitachi.pdf
Przebieg naprawy gwarancyjnej HITACHI: